Częstochowski magistrat ostrzega przed oszustami

Urząd Miasta Częstochowy stwierdza, że nie kontaktuje się z mieszkańcami w celu uzyskania informacji osobistych lub o posiadanych nieruchomościach za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu czy też kanałów w mediach społecznościowych.

Sygnały o próbach takiego wyłudzania informacji lub płatności dotarły do częstochowskiego magistratu, wobec czego władze apelują, aby uważać na oszustów i przypominają, że Urząd Miasta nigdy nie dzwoni, aby zażądać natychmiastowej płatności przy użyciu konkretnej metody, takiej jak karta debetowa i kredytowa, strona internetowa, karta podarunkowa lub przelew bankowy.

Najpierw magistrat wysyła decyzję podatkową lub upomnienie, jeśli upływu terminu płatności. Urzędnicy również nie pytają przez telefon o numery kart kredytowych lub debetowych czy inne poufne dane osobowe oraz nie żądają płacenia podatków i opłat lokalnych bez możliwości zadawania pytań lub odwoływania się od decyzji. Każdy podatnik jest zawsze informowany o swoich prawach.

 

Nadawcy fałszywych e-maili, udających oficjalne komunikaty, stosują różne zachęty do otwierania wysyłanych w wiadomościach poczty elektronicznej załączników, które mogą zawierać złośliwe oprogramowanie szpiegujące oraz inne wirusy i trojany.

W przypadku wątpliwości związanych z podatkiem od nieruchomości czy opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi Urząd Miasta Częstochowy prosi o bezpośredni kontakt telefonicznie, poprzez centralę: 34 3707 100 lub z merytorycznym wydziałem magistratu, kierowanie zapytań jest też możliwe na oficjalne adresy poczty elektronicznej, w tym: info@czestochowa.um.gov.pl.

KR
Fot.: Urząd Miasta Częstochowy

Miejska TV