W Kłobucku powstaje centrum logistyczne

Została zbudowana pierwsza hala centrum logistycznego Hillwood Częstochowa Zachód w Kłobucku. Jest to jedna z największych inwestycji tego dewelopera w województwie śląskim.

Trwają prace przy budowie ronda na drodze krajowej nr 43, które ma ułatwić dojazd do nowego kompleksu. Docelowo cały park magazynowy ma się składać z dwóch hal o łącznej powierzchni ponad 57 tys. metrów kwadratowych. Hillwood nie bez powodu tworzy nowe centrum poza największymi miastami, takimi jak Warszawa, Łódź, Poznań czy Wrocław.

W pierwszym budynku, o powierzchni niespełna 19 tys. 400 metrów kwadratowych trwają prace wykończeniowe. – Długo szukaliśmy lokalizacji na zrealizowanie tego projektu – stwierdza Prezes Hillwood Polska Hubert Michalak, który wyjaśnia, że o lokalizacji zadecydowało wiele aspektów. W pierwszej kolejności jest to dostępność do kadry pracowniczej. – Dzisiaj ten projekt znajduje się na półmetku realizacji inwestycyjnej. Budynek rzeczywiście jest prawie gotowy do użytku – mówi.

Nie bez znaczenia jest również infrastruktura drogowa. Połączenie Kłobucka z resztą kraju będzie możliwe dzięki łatwemu dostępowi do węzła autostrady A1 przez drogę krajową nr 43 oraz drogi dojazdowe, które deweloper zamierza wybudować w pobliżu obiektu. Tymczasem Burmistrz Kłobucka zwraca uwagę, że miasto corocznie odnotowuje wzrost gospodarczy, co przekłada się na rosnące wpływy z podatków. Zależy mu również, aby inwestorzy dowiedzieli się o biznesowym potencjale gminy.

W otwarciu pierwszej części kompleksu Jerzy Zakrzewski wziął udział 18 września. – Bardzo się oczywiście cieszymy z tego, że dzisiaj otwieramy tę pierwszą halę. Pierwszą i nie ostatnią, bo wiemy, jakie mają plany inwestorzy – zaznacza burmistrz. Kłobuck staje się konkurencyjny w stosunku do większych ośrodków dzięki rozbudowywanej sieci dróg, niższym kosztom zakupu gruntów czy też sprzyjającemu przedsiębiorcom rynkowi pracy.

Hillwood działa w branży nieruchomości komercyjnych od ok. 30 lat. Spółka ma doświadczenie w realizacji inwestycji w Europie i Ameryce Północnej, natomiast w Polsce jest obecna od pół dekady i skupia się przede wszystkim w okolicach Warszawy, centrum kraju, na Górnym oraz Dolnym Śląsku. Również Kłobuck inwestor uznał za miejsce perspektywiczne, jednocześnie pozytywnie odnosząc się do Częstochowy.

Krzysztof Rygalik
rygalik@miejska.info.pl
Fot.: Sebastian Zielonka, Hillwood Polska Sp. z o.o.
Źródło poniższego podsumowania: Hillwood Polska Sp. z o.o.

 

Częstochowa w badaniu ”Small town, big deal. Badanie potencjału nowych lokalizacji magazynowo-przemysłowych w Polsce”:

”W analizie, która objęła 34 ośrodki z miastami powyżej 100 tys. mieszkańców wraz z otaczającymi je powiatami, wysokie oceny atrakcyjności uzyskała Częstochowa – 6. miasto na liście 10. najciekawszych spośród nowych lokalizacji. Na wysoką ocenę Częstochowy złożyły się m.in. dobra sieć istniejących i planowanych dróg ekspresowych w promieniu 50 km od miasta oraz relatywnie duży obszar, jaki wyznaczają trasy, którymi można wyjechać z miasta w ciągu dwóch i ośmiu godzin. W pierwszym przypadku obejmuje on niemal 8,8 mln osób, a drugim – ok. 60 mln osób. Dla porównania, magazyn centralny pod Warszawą jest w stanie obsłużyć ‘tylko’ ok. 47 mln osób. Co ciekawe z Częstochowy na najbliższe lotnisko można już dotrzeć w krótszym czasie niż godzinę.

Innym istotnym atutem Częstochowy jest dostępność pracowników. Według danych Manpower, rekrutacja stuosobowej załogi zakładu produkcyjnego będzie najkrótsza w Białymstoku i potrwa około 40 dni, ale w Częstochowie zajmie zaledwie 10 dni dłużej. Częstochowę wyróżnia też przekraczający 70 proc. udział terenów objętych miejscowym planem zagospodarowania. Miasto charakteryzuje się również wysokim współczynnikiem firm produkcyjnych, co świadczy o istnieniu warunków do rozwoju biznesu oraz większych niż gdzie indziej możliwościach znalezienia poddostawców lub kooperantów.

Najniżej oceniana jest dojrzałość częstochowskiego rynku magazynowo-produkcyjnego. Jak dotąd miasto nie oferuje nawet 50 tys. mkw. powierzchni magazynowej. Ale to właśnie ta ‘niedojrzałość’ może stanowić przewagę, szczególnie ze względu na dostępność pracowników.”

Miejska TV